Vad händer hos oss...!!!

Alla inlägg den 11 augusti 2009

Av Anna - 11 augusti 2009 08:30

Det finns nog inget som jag hatar så som älgflugor....ska väl va fästingar i så fall.


Igår eftermiddag va Wille och jag ute och gick en liten promenad med Stina.

Vi gick en runda i skogen och det va jätteskönt....tänkte väl lite på dessa äckliga älgflugor men tänkte väl att dom har nog inte kommit än.

Brukar ju vara som mest i sep/okt....

Märkte inte av nåt förrän i morse.....då kommer en sån där äcklig jäkel och kryper i luggen på mig....snacka om panik.

Det går knappt att ta ihjäl dom heller och nu tycker jag att det kryper på hela kroppen på mig. 


Det är sen jag flyttade hit till Värnamo som jag skapat bekantskap med dessa otrevliga djur...

När jag bodde hemma i Jönköping och red o va ute mycket i skogen såg jag dom nästan aldrig.

Här däremot finns det i mängder...

Är det någon där ute som vet vad man kan göra för att slippa dessa otyg tar jag tacksamt emot tips...  





Skapa flashcards