Vad händer hos oss...!!!

Direktlänk till inlägg 16 september 2009

Ännu en underbar dag och framförallt kväll.....

Av Anna - 16 september 2009 21:26

Idag åkte vi in till stan för att hälsa på Sofia och Emmy en runda. Vi brukar träffas lite då och då för att gå en runda och sen fika eller nåt och idag fick vi även sällskap av Linda och Alice.


Det blev en runda runt Osudden och det va riktigt varmt och skönt....

Eftersom Linda och Alice va förkylda ville dom inte följa med in till Sofia för lite fika....synd men jag hade tänkt precis lika dant. Man vill inte smitta ner dom små liven om det går att undvika.


Så det blev en mysig fika med hyffsat glada små barn som låg på varsin filt på golvet och tjoade...!!


Väl hemma igen började jag fundera lite på vart mina ridgrejjor tagit vägen....det är ju nästan på dagen 1,5 år sedan jag red senast. Men jag hittade det mesta till slut och kunde strax efter halv sex ge mig iväg.


Åh som jag längtat efter detta.....största lyckan hade ju varit om jag kunnat rida Saga men det vajätte mysigt att rida hennes dotter Tinna.

Lina hade hästarna klara när jag kom dit så det va i stort sett bara att ta på sig hjälmen och hoppa upp.

Det blev en underbar barbacka tur i skogen på pigga och glada hästar. Lina tyckte att vi skulle börja lite lugnt så det blev endast skritt idag. Och det tror jag bara va bra. Kommer nog känna det i benen ändå imorgon.

Har så svårt att fatta att det faktiskt är nästan på dagen 1,5 år sedan jag satt på hästryggen senast. Då på en lurvig Saga barbacka på Skrea strand, det blåste ordentligt den dagen och hästarna bara älskade det....det märks att dom trivs när det är busväder.


Måste säga att det gav verkligen mersmak så jag lovar att det inte dröjer länge innan jag är i Boda och hälsar på i igen...Så kul att sitta där på hästryggen och gå igenom allt som hänt med Lina....jag tror inte vi va tysta mer än när vi va tvugna att andas....så mycket att prata om!!!


Nu måste jag försöka få i mig lite mat och sen är det soffan som hägrar....imorgon blir det full rulle igen då jag måste städa av här hemma och åka och handla lite för imorgon kväll får vi besök att några tjejer från jobbet....ska bli jättekúl att träffa dom. Har vi tur så är det kanske två små söta tjejjer med också....


God natt alla ni som läser min blogg, kommentera gärna det är så kul att läsa!!


 
 
Ingen bild

Karin

17 september 2009 10:01

min söta lilla tjej kommer i alla fall....ses ikväll!!
Kram Karin

 
Lina

Lina

17 september 2009 18:28

Du är såååå välkommen tillbaka! Gissa om det var en fantistisk känsla att ikväll åter få rida Saga. Hon är så felbalanserad hon bara kan vara och jag får ta det försiktigt med henne, bör nog bara skritta, men det var underbaaaaart!

http://linahallberg.blogg.se

 
Ingen bild

Linda Halldén

17 september 2009 19:10

Hejsan!
Du är ju så snäll och skickar kommentarer till mig så jag måste verkligen rycka upp mig när det gäller det!!
Å vad jag blir avis när jag hör om din ridtur! Gammal hästtjej som jag är så rycker det i ridtarmen när du beskriver känslan ... :)
Ha så kul ikväll & hoppas du hinner fota lite och lägga ut här :)
Hoppas vi ses snart igen !!
Kram Linda

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 6 mars 2012 19:47

Det är bara att inse att jag är nog ingen bloggare i alla fall...... :(   Har massor att skriva om egentligen men har ingen ork eller lust att skriva några inlägg.   Så jag tror att jag tackar för mig på obestämd framtid.....vem vet lusten oc...

Av Anna - 12 februari 2012 19:19


Igår va en riktigt skön dag....på fm så va det städning som stod på schemat. Så härligt det är med ett enplanshus i alla fall när det gäller städingen.   På em blev det en härlig promenad med hela familjen och det va sååå skönt att va ute och gå ...

Av Anna - 7 februari 2012 09:53

Ber om ursäkt över hur min nya header ser ut.....kan inte få till rätt storlek på bilden....!! Hjälp mig ni som kan!!!     Äntligen börjar jag känna mig bättre.....   Fick komma till vårdcentralen i fredags em och det blev penicilin som jag...

Av Anna - 3 februari 2012 08:11

Ja dom senaste två veckorna har mest handlat om sjukdommar....   Förra veckan va vi hemma mån - tors för Wille hade ögoninflamation....helgen tillbringade vi i Jönköping. Börjar bli dags att planera för kommande Eskilssonsträff som det är vår tur...

Av Anna - 22 januari 2012 14:48

Den här helgen skulle varit fullbokad men blev precis tvärt om....   Min kusin Jenny och hennes familj skulle kommit ner och hälsat på i går men där hemma har härjat förkylningar med hög feber och snorig näsa en hel vecka så vi bestämde att vi sk...

Skapa flashcards