Vad händer hos oss...!!!

Alla inlägg under december 2009

Av Anna - 31 december 2009 11:12

Vill bara önska alla ni som läser min blogg ett riktigt


GOTT NYTT ÅR....!!!



Hoppas att det nya året ska inbringa lycka och välgång!!


  

Av Anna - 30 december 2009 19:24

Det är inte klokt så fort tiden går....tycker inte det va så länge sedan man gick där med magen i vädret.


Det är en riktigt go lite kille vi har just nu....skrattar och är mest glad hela tiden.


Han har fortfarande slemhosta så idag fick vi lite slemlösande och luftrörsvidgande medicin ifall det skulle bli sämre under helgen.


Skönt att ha det hemma ifall, särskillt om han får känningar av krupp igen.


Igår va vi en runda i Jönköping och passade då på att hälsa på min kära kusin Jenny och hennes familj.


Med tanke på hur fort tiden går så är det snart dags för oss att åka till fjällen. Ska bli såååå mysigt.....och i år tar vi med våra föräldrar också så det ska bli extra kul.


Har inte lyckats shoppa nåt kul på rean....bara en mysdress i fleece till Wille.

Får nog ta hjälp av min kära kompis och shoppingexperten Jessica....:)

Finns nog ingen som kan fynda som hon....

Av Anna - 25 december 2009 12:20

Dagen före julafton va vi hembjudna till Linda & Micke på lite julgröt och skinkmackor.

Jättemysigt va det och vi blev så mätta....


Wille som brukar somna ganska smidigt va vi än är någonstans ville inte alls sova.

Han va lite hes och lite hostig men inte mer än det....


Så när vi kom hem och han fick krypa ner i sin säng så somnade han direkt. Vi tänkte att nu så kommer han sova lääännngggeee eftersom han knappt sovit nåt på em.

Men bara efter några timmar så vaknade han med en otäck hosta och svårt att andas....

Ganska otäckt....han va hur rosslig som helst och jag har ju läst lite om det här med krupp så jag hade mina aningar att det kunde va det.

Men vi ringde till barnakuten och det va lite komiskt för jag hade Wille på armen och presenterade mig och sa att jag har en liten kille på snart 7 månader.....sen hann jag inte säga mer utan sköteskan sa "som har krupp". Hörs det så väl sa jag....jodå sa hon det hörde hon direkt genom telefonen..


Vi blev ordinerade att ge honom nässpray, en alvedon och sen gå ut och sätta oss i 20 min för att få svullnaden som blir under stämbanden att lägga sig. ( Det är det som gör att de låter så otäckt när dom andas )


Så det va bara att ta på oss varma kläder och sätta sig på verandan och hoppas att det skulle gå över, det märktes direkt att han tyckte det va skönt att komma ut i friska luften.... Och andningen blev fort mycket bättre.


Sen sov jag inne i hans rum och det blir ju inte den bästa sömnen direkt....man ligger ju och lyssnar hela tiden på hur han låter.

Men till slut så lyckades jag nog somna och fick några sköna timmars sömn.


Även natten till idag har han varit dålig....mycket mer hostig nu än han va igår natt.

Dom säger att det brukar hålla i sig i två dygn så vi får hålla tummarna att det ger med sig nu....


Annars har vi haft en härlig julafton men många fina paket....ska försöka fixa fram lite bilder.

  



Av Anna - 23 december 2009 11:11

Ja alla ni som har cocker eller en annan långhårig ras vet att kramsnö är inte det bästa.


Hundarna tycker det är urkul att busa i snön men klumparna som blir i pälsen är inte att leka med...


Helt uteslutet att gå någon längre promenad på oplogade vägar...


Här kommer lite bilder....


      

Av Anna - 23 december 2009 09:08

har jag varit den sista tiden....tycker inte jag haft så mycket att skriva om.


Har mest varit att ta hand om Wille och djuren på dagarna....vi har varit en runda i Jönköping och fixat julklappar annars har det inte hänt så mycket...


Ska försöka bättra mig efter jul.....


Men här kommer i alla falla en julhälsning från oss....


  

Av Anna - 17 december 2009 07:23

Igår när vi vaknade va det -8 grader..... Härligt tycker både jag och mina djur.


Så vid tio tiden igår gav vi oss ut på en uppfriskande promenad.....det bet i kinderna och man fick kämpa lite med barnvagnen på den snöklädda traktorvägen över kohagen. Lite skumpigt va det nog för Wille men han sov så gott.


Hundarna for runt som galningar i snön och hade sååå kul. Det är så härligt när man kan ha dom lösa och dom får rusa av sig massa energi...


Wille fick fortsätta sova ute när vi kom hem...


Själv så passade jag på att göra mig iordning för att åka in och träffa några mammor för lite fika i Arken.

Blev en mysig fika med massa tjöt och sen passade jag på att uträtta lite julklappshandling när man ändå va i stan och Wille låg och sov.




Av Anna - 15 december 2009 16:16

Så mysigt det blir så fort det kommer lite snö....och hundarna bara älskar det.


Doris har sprungit runt och frustat och nosat i snön som en galning.

Nackdelen är ju bara att det är kramsnö och det blir goa klumpar i deras cockerpälsar..;)


Har ett litet problem med att den lilla damen rymmer ut på vägen och det är inte så kul.

Har kommit på henne någon gång och lyckats haffa henne utanför men hon tror att jag vill leka och busa.

Vilket jag kan lova att jag INTE vill.

Man blir ju arg för att man blir sååå rädd att det ska komma en bil eller nåt och köra på henne....


Kan ju inte banna henne när hon kommer till mig även om det är utanför trädgården....eller?? Vill ju att hon ska komma till mig i alla lägen utan att förknippa det med skäll..

Tycker det är jättesvårt att veta hur man ska göra....hur ska jag få henne att förstå vad trädgårdsgränsen går..???

Vi har ju häck runt nästan hela trädgården och den hade funkat bra om det varit vår eller sommer då den är full med löv. Men nu så finns det massa hål man kan smita igenom....


Tur det är vinter och inte så mycket trafik på vår väg....men det kommer snart en sommar o då blir det lite mer bilar...


Av Anna - 15 december 2009 16:12

I går va det åter dags för fika med alla vi mammor här i byn som är mammalediga.


Denna gången va det hos Stina & Vidar och hon bjöd på såååå smarriga kakor. Tur man gick dit och hem för det va riktiga kaloribomber.


Är så mysigt att träffas och snacka lite.....nästa gång är det här hemma hos mig och Wille den 18 januari.


Så jag får väl börja klura lite på vad man ska bjuda på.



Skapa flashcards