Vad händer hos oss...!!!

Alla inlägg den 9 april 2010

Av Anna - 9 april 2010 14:21

Det är så skönt....visst är han snorig och hostig men i övrigt så är det full rulle hela tiden.

Tror nog att det kan vara lite mer tänder på gång för han biter och gnager på allt han kan komma åt.


Idag ville inte Stina följa med ut och gå på förmiddagen så vi gick själva jag, Wille och Doris. Det är verkligen nyttigt för henne att få springa ute lös själv, inte ha Stina som stöd.

Hon blir helt klart mycket mer uppmärksam på mig och håller verkligen koll på var jag är hela tiden.


Vi brukar ju öva lite när vi är ute och så även idag....

Körde lite inkallning, sitt o ligg. Och sen jobbar vi ju med att inte dra i kopplet och idag tror jag hon började fatta vad jag menar.

Vi har verkligen försökt med det mesta och är det något jag hatar så är det hundar som hänger i kopplet och bara flåsar.

En sådan hund vill jag INTE ha....inte så kul då att just Doris är en sån hund :(

O jag har varit lite knäckt över att jag inte lyckats få henne att sluta med denna dumhet. Men skam den som ger sig....

Det som verkar funka är att ge henne två snabba obehagliga ryck i kopplet och morra lite med dov röst och ge massa beröm så fort hon saktar in o kopplet blir slakt och hon söker kontakt med mig.

Det är nog många här i byn som undrar vad jag håller på med när vi är ute och går och jag stannar typ varannan meter... :)


Nu går det ju oftast mycket bättre när vi är ute själva och Stina inte är med.

För när jag morrar med dov röst till Doris så tror ju Stina att det är henne jag korrigerar och då kör hon hela sin repetoar av vad hon kan för att göra matte till lags.

När det gäller Doris så har vi jobbat ganska mycket med att hon ska "be om lov" innan hon gör något. Jag väntar helt enkelt ut henne och när hon genom att titta på mig "ber om lov" ger jag henne ett varsågod kommando.

Det har vi nytta av nu när vi övar på att inte dra i koppel.


Har ni några andra tips på hur man kan göra...??


Vid lunch idag så ringde min mobil och det va ett privat nr och jag tänkte att jaha nu är det väl nån jäkla försäljare som ringer.

Men det va det inte utan min kära kusin Fredrik som va här i stan och jobbade och frågade om han fick komma förbi en sväng.

Så det blev lite kaffe och bullar och mycket prat om husbygget och deras renovering av sin villa i Husqvarna. 

Sen har Fredrik också blivit pappa till en liten tjej som heter Tuva som snart är 5 månader.


Vi måste åka förbi och hälsa på nästa gång vi är i Jönköping....om inte annat så är det ju snart Eskilssons fest så då får vi ju sen den lilla hönan.


Lite roligt att min pappa och hans tre bröder har fått barnbarn under -09, kommer nog bli full rulle framöver på släktträffarna :D.


Just nu ligger Wille o sover så gott och jag tänkte gå in och kika på lite goda smala rätter på matklubben´s hemsida. Behöver få lite tips och ideér inför helgen.


Vad har ni hittat på idag??


Kram

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards