Vad händer hos oss...!!!

Direktlänk till inlägg 27 maj 2010

Vad har hänt sen sist....

Av Anna - 27 maj 2010 20:51

Jag ligger lite efter med min rapportering här på bloggen men jag ska försöka fatta mig kort vad som hänt...


I tisdags så skulle vi ha träffat Bettan o Clara på förmiddagen men dom låg hemma o va sjuka. Så jag fick viga hela dagen åt att städa huset då det skulle va en extra visning på huset. Wille åkte jag in med till hans farmor redan vid halv elva. Skönt både för honom och mig.... :)

Tog en runda med hundarna innan jag satte igång.....måste säga att nu är jag jä...ligt trött på att städa och plocka undan massa för dessa visningar.


I onsdags så åkte Wille, hundarna och jag till Jessica o Judit i Skillingaryd. Även Karin och Ida va där.


Blev en härlig promenad på 1,5 timme och hemma hos Jessica igen bjöds på smarrig ungsbakad falukorv med potatismos och rivna morötter. Supergott och jag måste erkänna att jag aldrig gjort det själv men det kommer jag absolut testa.

Här kommer några foton från dagen....

         

Jessica o Wille                   Ida                                Wille, Ida & Judit


Idag började vi dagen med en lång härlig promend i det fina vädret. På vägen hem träffade vi Jenny H med barn på väg till Näsudden. Där hade hon bestämt träff med Jenny S och Lovisa. Vi hängde med och blev bjudna på smarrig fika. Kul och kunna va lite spontan ibland. Det va helt underbart så det va verkligen inte sista gången det blir fika på Näsudden.


Tittade till på klockan och fick lite smått panik....den va redan kvart i tolv och jag som lovat Andreas lunch vid kvart över tolv. Lite körigt men vi va hemma samtidigt. Fick bli lite pytt i panna med ägg.


Eftermiddagen tillbringade jag och Wille på stan, hade några rabatter jag inte ville missa. Bland annat 25% på ett helt köp på Lindex så där shoppade vi lite sommar t-shirts och lite annat smått och gott. Blev även några pyamas och en sommar top till mig.


Imorgon bär det av till Jönköping för 1-års foto för Wille och sen en runda på Jönköpings marknad. Så vi hoppas att vädret visar sig från sin bästa sida.


Vad har ni gjort dom sista dagarna....? Saknar era kommentarer....



 
 
Pernilla

Pernilla

27 maj 2010 21:58

Låter som om du också har fullt upp!! C är fortfarande förkyld, så vi har inte hittat på så mycket den här veckan. Jag har jobbat lite extra och det var skoj att "komma ut lite". Fast det var ännu roligare att komma hem till barnen igen och veta att man ska vara ledig några månader till!! :) Kram

http://www.familjenemilsson.blogg.se

 
Ingen bild

Stina

27 maj 2010 22:19

Jag lovade Hilma att vi skulle åka till Ljungby och bada i tisdags men de hade stängt för renovering så det fick bli Värnamo simhall istället. Var lite nervös för att ha med båda barnen men Hilma var duktig och höll sig hyfsat nära Vidar och mig hela tiden. Men usch vad kallt det är i bebisbassängen...

 
Ingen bild

Maria o Sol

28 maj 2010 10:35

Pappa med kollega är här och bygger på våran altan o jag sköter mat servicen...
Igår var vi på avslutning i Arken, efter det blev det en runda på stan med shopping till Sol då alla hennes byxor känns för korta.
På kvällen träffades vi i mammagruppen för god mat och dryck så idag är man lite halv seg.
Ha en bra helg.
Kram

 
Bettan

Bettan

29 maj 2010 10:19

Nu är vi piggare så snart får vi ta en träff :) Tank att våra små redan är så stora, helt otroligt.
Hoppas ni får en fin helg.

Kram!

http://haradso.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 6 mars 2012 19:47

Det är bara att inse att jag är nog ingen bloggare i alla fall...... :(   Har massor att skriva om egentligen men har ingen ork eller lust att skriva några inlägg.   Så jag tror att jag tackar för mig på obestämd framtid.....vem vet lusten oc...

Av Anna - 12 februari 2012 19:19


Igår va en riktigt skön dag....på fm så va det städning som stod på schemat. Så härligt det är med ett enplanshus i alla fall när det gäller städingen.   På em blev det en härlig promenad med hela familjen och det va sååå skönt att va ute och gå ...

Av Anna - 7 februari 2012 09:53

Ber om ursäkt över hur min nya header ser ut.....kan inte få till rätt storlek på bilden....!! Hjälp mig ni som kan!!!     Äntligen börjar jag känna mig bättre.....   Fick komma till vårdcentralen i fredags em och det blev penicilin som jag...

Av Anna - 3 februari 2012 08:11

Ja dom senaste två veckorna har mest handlat om sjukdommar....   Förra veckan va vi hemma mån - tors för Wille hade ögoninflamation....helgen tillbringade vi i Jönköping. Börjar bli dags att planera för kommande Eskilssonsträff som det är vår tur...

Av Anna - 22 januari 2012 14:48

Den här helgen skulle varit fullbokad men blev precis tvärt om....   Min kusin Jenny och hennes familj skulle kommit ner och hälsat på i går men där hemma har härjat förkylningar med hög feber och snorig näsa en hel vecka så vi bestämde att vi sk...

Skapa flashcards