Vad händer hos oss...!!!

Direktlänk till inlägg 6 september 2010

Dagens besök hos läkaren...

Av Anna - 6 september 2010 20:11

På läkarbesöket på Barnmottagningen fick vi en doktor som verkligen lyssnade och tog sig tid till att kolla Willes lungor.


Verkar som det inte BARA varit ett kruppanfall utan att han har överkänsliga luftrör.

Så nu har vi fått ordinerat Pulmicot 2 ggr om dagen i ett par månader, detta är ju en förebyggande medicin som behandlar inflamationen i luftrören. Fick även betapred utskrivet om han skulle få fler kruppanfall. Sen har vi ju Airomir som är luftrörsvidgande så nu vore det väl skit om inte han ska bli bättre och klara av lite förkylningar utan att bli skitdålig i fortsättningen.


Skönt i alla fall och ha lite hemma som man kan ge om han blir dålig.


Har ju glömt och skriva vad matchvikten och längden va efter 15 mån kontrollen i torsdags förra veckan.

Vikt 11060g ( lite under normalkurvan)

Längd 80,5 ( lite över normalkurvan)


Nu är han även vaccinerad mot mässling, rödahund och påssjuka så vi får väl se om han reargerar på den i slutet på veckan. Är väl ganska vanligt att dom gör det har jag hört.


Nu börjar det hända grejjer i huset....väggreglar har börjat komma på plats. I slutet på veckan ska elen börja dras och om två veckor börjar målarna sitt jobb.


Det går fort nu..!!!!

 
 
Bettan

Bettan

6 september 2010 21:14

Va skönt med en bra läkare :) Och skönt att ha det man behöver hemma.
Jag tycker att det går fort med huset nu, skönt kan jag tänka mig.

Va fint det blev med de nya bilderna föresten :)
Kram!

http://haradso.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 6 mars 2012 19:47

Det är bara att inse att jag är nog ingen bloggare i alla fall...... :(   Har massor att skriva om egentligen men har ingen ork eller lust att skriva några inlägg.   Så jag tror att jag tackar för mig på obestämd framtid.....vem vet lusten oc...

Av Anna - 12 februari 2012 19:19


Igår va en riktigt skön dag....på fm så va det städning som stod på schemat. Så härligt det är med ett enplanshus i alla fall när det gäller städingen.   På em blev det en härlig promenad med hela familjen och det va sååå skönt att va ute och gå ...

Av Anna - 7 februari 2012 09:53

Ber om ursäkt över hur min nya header ser ut.....kan inte få till rätt storlek på bilden....!! Hjälp mig ni som kan!!!     Äntligen börjar jag känna mig bättre.....   Fick komma till vårdcentralen i fredags em och det blev penicilin som jag...

Av Anna - 3 februari 2012 08:11

Ja dom senaste två veckorna har mest handlat om sjukdommar....   Förra veckan va vi hemma mån - tors för Wille hade ögoninflamation....helgen tillbringade vi i Jönköping. Börjar bli dags att planera för kommande Eskilssonsträff som det är vår tur...

Av Anna - 22 januari 2012 14:48

Den här helgen skulle varit fullbokad men blev precis tvärt om....   Min kusin Jenny och hennes familj skulle kommit ner och hälsat på i går men där hemma har härjat förkylningar med hög feber och snorig näsa en hel vecka så vi bestämde att vi sk...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards