Vad händer hos oss...!!!

Alla inlägg under december 2010

Av Anna - 30 december 2010 19:44

Ja någon prio här på bloggen har det inte varit den sista tiden. Men nu är det snart nytt år och jag ska försöka bli lite bättre.


Vet ju att jag har några trogna läsare som ofta lämnar små kommentarer....dom är guld värda ska ni veta :)

Så häng på ni andra också och skriv en liten kommentar....det verkligen så kul och få..!!!!


Har haft en härlig jul med familjen och hunnit med att va några dagar hos mor och far i Taberg.


Här kommer lite bilder från julen, tyvärr så hittade jag inte kameran när vi kom till Taberg på julaftons kväll så här kommer några bilder från dagen hos farmor. Ska se om inte Frida, Syrran eller mamma kan föra över lite kort från kvällen.


          


Här kommer lite bilder på vår härliga baksida i vacker vinterskrud. Här ser ni också det fantastiskt fina smålandsstaketet som kommit på plats. Allt är inte gjort än det fortsätter dom med till våren. Men det blir grymt snyggt. Tycker jag i alla fall...

    


  

Vår nya fåtölj med fotpall....och en gran utan så mycket pynt i. Vågade inte sätta i alla glas kulor vi hade så det fick bli dom som fanns i plast. Inte så många med andra ord.


Nu ska lilleman snart i säng och vi ska käka lite fläskfilé och hasselbackspotatis....ska bli smarrigt.


Gott Nytt År önskar hela fam Hagelvik

Av Anna - 23 december 2010 17:49

Här kommer en liten julhälsning från oss..


Hoppas ni alla får en härlig jul och slipper ut och fara för mycket på vägarna...!!!


  

Av Anna - 23 december 2010 17:45

Har varit en tung vecka utan ork att blogga....fått ett tunga besked men det är bara och bita ihop och gå vidare....!!!


Har väl egentligen inte hänt så mycket här hemma heller....nu jobbar man hela dagarna och kvällarna går åt att mysa med lilleman.



Av Anna - 10 december 2010 18:32

Ja nu är första jobbveckan avklarad och jag tror att jag kommer somna lättvaggad ikväll.

Har varit en kul vecka och nu börjar väl en del av alla jobbsysslor ramla på plats igen.

Det är mycket man tappat under den här tiden men som tur är så kom det tillbaka mer och mer ju längre veckan gick.


Snart är man väl tillbaka i sitt gamla jobbjag igen.. :)


Snart blir det att fixa maten till kvällens Idol final.....det kommer bjudas på kycklingfilé i paprika/chili cremefraich med ris och sallad till och ev lite vitlöksbröd.


Vad ska ni äta och göra för gott denna fredagskväll....


Kram kram



Av Anna - 6 december 2010 22:34

Har jag det varit idag....


Va riktigt kul att komma tillbaka till jobbet och träffa alla gamla och nya jobbarkompisar igen.


Vad som va mindre kul va väl att dom lyckats ta bort mig i våra datasystem.

Helt borttagen, antagligen har dom förväxlat mig med en tjej som slutade hos oss för någon månad sedan som också heter Anna.


Så det har inte blivit mycket gjort på jobbfronten...men vid kvart i fem kom jag äntligen in i datorn och fick tillgång till i alla falla mailen och internet.

Imorgon får jag försöka fixa så jag kommer in i själva jobbsystemen också sen så kan man börja försöka hitta tillbaka till sin gamla jobbform igen.


Började även första dagen med ett möte direkt efter jobbet så det va en ganska trött Anna som kom hem vid sju tiden.


Men det är ju härligt när man möts av en liten solstråle som blir jätteglad när mamma kom hem igen.

Tror det är nyttigt för både Wille och mig att va ifrån varandra lite så man får börja längta efter varandra lite.


Nu så är det dags för bingen för min del....


Vad har ni hittat på en helt vanlig måndag???

Av Anna - 5 december 2010 18:47

Inte många knop denna helgen....men lite har vi fått gjort.


Va bortbjudna på mingelparty hos fam Savilathi i går men det blev inställt då hela familjen låg i magsjuka.

Synd för det hade varit kul och träffa folket från Nederby...!!


Andreas har fixat till lite hyllor ute i förrådet och jag har bakat lussebullar.

Ingen direkt energi till att skriva här har jag haft heller.


Ska ju börja jobba imorgon och det känns faktiskt riktigt roligt. Ska bli kul och få träffa sina gamla jobbarkompisar ( kanske inte alla).

Sen kommer man väl inse att det inte hänt så mycket på 1.5 år....vi får väl se hur det blir imorgon.

Det tar nog några dagar innan man är tillbaka i gamla gängor igen.


Wille har varit lite hängig idag och ville inte ha någon middag, verkade inte ha någon feber så vi åkte till farmor och hälsade på lite.

Men väl där så va han inte alls på hugget och somnade i mitt knä när vi satt och fikade.

Inte riktigt likt honom, så när vi kom hem så tog jag febern och han hade 39,5 grad så det va väl inte så konstigt att han inte va sig lik.


Nu har han fått alvedon för en halvtimme sedan så jag tänkte se om vi kan få i han lite mat.


Blir Andreas som får ta ev vak inatt...nu är det ju jag som ska upp och jobba ;)

Tror inte att man kan sova ändå om han nu skulle få det jobbigt inatt.


Kram kram från oss....





Av Anna - 2 december 2010 18:06

Har det varit full rulle...


I tisdag så va det full rulle på snickarna som skulle fixa det sista inför slutbesiktningen som vi hade igår.

På em kom Tesan och Lisen och hälsade på en sväng...alltid lika trevligt!!!


Igår hade vi slutbesiktningen och allt gick bra, vårt hus blev godkänt med några mindre påpekande.

Inga stora allvarliga saker i alla fall....SKÖNT!!!!!!


Vid 12 åkte Wille och jag till Arken för avslutning på lunchträffen och där bjöds på julbord. Första för året för min del....så kul och träffas och barnen kan busa runt bäst dom vill där i leklandet.


På eftermiddagen kom Bettan och Clara hit. Dom hade med sig en jättefin blomma och en strut med nygjord knäck. ( Kan säga att den är slut nu :) )

Den va verkligen helt perfekt och så super god...bra jobbat Bettan!!!!


Blev en mysig eftermiddag med mycket bus och det är verkligen så kul och se hur bra våra små älsklingar leker.


Idag styrde vi kosan mot Jönköping med mellanlandning i Taberg för att lämna av Wille och hundarna innan jag åkte vidare in mot stan.

Så nu är man nyfrissad och en något kortare och mer uppklippt frisyr.

Tyvärr så klipptes ju nästan alla mina gamla slingor bort och den härliga råttfärgen kom fram så det blev även en kartong med intensivtoning. Någon som känner sig hågad att hjälpa mig...??

Men jag är helt klart nöjd med själva klippningen...


Passade även på att inhandla dom första julklapparna och det känns skönt att äntligen va igång med det.


Väl hemma hos mamma och pappa igen så hade mamma gjort köttbullar med potatis och sås och är det något min mamma kan göra så är det just detta.

Jisses som jag åt....det va verkligen sååååå gottt!!!!


Nu är man hemma igen och inser att man bara har 1 dag kvar på sin föräldrarledighet på måndag börjar allvaret igen.


Men jag unnar verkligen Andreas att få va hemma och umgås med på heltid några veckor. Han är verkligen så rolig just nu.

Munnen går i ett och att gå det vet han inte va det är...här springs det hela tiden.


Vad har ni hittat på de senaste dagarna...??




Skapa flashcards