Vad händer hos oss...!!!

Alla inlägg den 8 februari 2010

Av Anna - 8 februari 2010 18:03

Idag har jag varit och tagit en stelkramps spruta.....varför undrar ni säkert!!!


Igår när vi va ute och gick med hundarna så sprang dom lösa och busade....plötsligt så började Doris att hålla på med tassarna vid sin mun och det första som slog mig va att hon måste fått nåt som sitter fast i munnen.


Mycket riktigt...en liten pinne hade kilat sig fast i överkäken, den satt så fint fastkilad mellan tänderna.

Så när jag försökte ta bort den så råkade hon bita mig i fingret....inget allvarligt egentligen utan mest en skråma.


Men tanken slog mig att det kanske är bäst och kolla med vårdcentralen om man skulle behöva ta stelkrampsprutan.


Eftersom jag inte tagit någon spruta sen vi fick den i skolan så tyckte dom det va dags att fylla på. Så nu är jag skyddad i 30 år framöver....


Med tanke på att man har djur så känns det rätt bra och ha ett fullgott skydd...

Av Anna - 8 februari 2010 07:22

Tyvärr så har vi inte kunnat gå på babysimmet den här helgen heller....Läkarna tyckte vi skulle hålla oss lite lugna med aktiviteter ett tag framöver för att minimera att han får någon mer infektion och att vi ska smitta ner någon annan.


Annars så är han mycket piggare nu i alla fall när det gäller hostan....näsan har däremot börjat rinna så det är väl bara att gilla läget.


Vi lämnade Wille hos sin farmor ett par timmar i lördags så jag och Andreas kunde göra lite ärenden. Annars så har vi mest varit här hemma...tagit härliga promenader, städning, tvättning.

Usch vi skulle verkligen behöva rensa, rensa och åter rensa....kan inte fatta hur mycket skit  man samlar på sig.

Är väl lite lik min far också o har lite svårt för att slänga saker....men tror det får bli en container till våren.


Vi har ett stort projekt på gång som tar mycket av vår tid just nu men vi håller det hemligt ett tag till....





Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards