Vad händer hos oss...!!!

Alla inlägg under mars 2011

Av Anna - 24 mars 2011 21:11

Usch ja nu har jag verkligen varit dålig på att uppdatera här på bloggen.

Inte för att det inte händer något utan för att jag helt enkelt varken haft tid eller lust.


Har hänt lite sen sist...


I lördags skulle vi haft några kompisar här men barnen va sjuka så det får bli en annan gång.


I söndags så kom våra blivande grannar Tesan, Stefan och Lisen ut till sin tomt för att elda lite ris.

Vi hade också en del så det blev en hel dag ute i friska luften...tyvärr så fick inte grabbarna någon fyr på brasan men vi hade en hel mysig dag ändå.

Blir ett nytt försök på lördag och då hoppas vi att riset har torkat lite.


Planen va ju att grilla lite korv på elden men eftersom dom inte fick någon direkt fyr så fick jag steka dom i stekpannan istället. Funkar ju det också...


Här kommer lite bilder..

        


På kvällen gav vi oss iväg till min jobbarkompis Caroline för att hämta en barnsäng som deras son Jesper vuxit ur.

Den är av modellen Vikaren från Ikea....kommer bli kanonfin i Willes rum.

Kommer lite bilder när den blivit uppfriskad med lite färg.


I tisdags så fick äntligen jag och Anna & Isabella till en liten träff här hemma efter jobbet.

Vi har försökt i flera veckor men det har varit jobb, sjuka barn, semester ivägen hela tiden.


Här kommer lite bilder...

       


Igår va det dags att gå fortsättningskurs med Doris på Attila i Skillingaryd.

Hoppas jag ska lyckas få lite bättre lydnad på henne....Man blir ju lite mer peppad att träna när man går kurs.

Är ju inte kul och komma dit och det märks att man inte tränat på det man fått i läxa.

Kan nog bli en roligt gäng och ledarna verkade också bra.


Träffade även Jessica & Ralle och deras goding till hund Milla som går valpkurs samma dag som vi.


Ibland har jag funderat på om vår son blir lite väl präglad av att umgås så mycket med våra hundar.

Härom dagen kröp han runt med ett tuggben i munnen och lekte hund.

Lyckades inte fånga det bästa på kort men så här såg han ut... :)

   


Vad har ni alla gjort den senaste tiden....??





Av Anna - 15 mars 2011 19:43

Förra helgen bar det iväg till Sälen men min kära kusin Jenny och hennes familj och våra föräldrar.


Resan upp gick kanon och Wille skötte sig exemplariskt....inte en sur min på hela vägen....så skönt!!


Wille hann piggna till så med facit i hand så va det väl tur det hände innan vi åkte iväg. Hade väl inte varit lika kul och få åka in akut när man är i Sälen.

Han fick gå på en nedtrappningsdos av betapred och det gjorde nog att det försvann lite fortare.

Hostig och så va han ju men efter några dagar med frisk fjäll luft så gav även hostan med sig....skönt.


Vi hade ganska hyffsat väder...lite kallt och blåsigt dom första dagarna men fre & lördag va helt underbara.

Sol från en klarblå himmel och superfina backar.....enligt dom andra vill säga för mina kära fotbollsknä pallade inte att åka skidor.

Vet inte om det har med dom nya carvingskidorna eller va det är men så jä...la ont som jag hade i benen och fram för allt knäna har jag aldrig haft innan när jag åkte på mina gamla antika skidor.

Tyvärr så rök dom i flytten så det är nog någon annan som kan ha lite nytta av dom.


Barnen har haft jättekul....Emil har åkt skidor hela dagaran och Alva som är ett år äldre än Wille testade att åka rullbandet och lite knapplift och det funkade kanon. Så nästa år får det bli Willes tur....

I år så har det blivit mest pulka åkande och titta på scootrar, hundspann och lulla runt och kika på folk....


Här kommer lite bilder...

      

Fanns lite roliga lekgrejjer i Hundfjället som Wille tyckte va superkul....


      

Mys i våffelstugan och lite lunch på Mc Donalds i Lindvallen. En kille som lärt sig att dippa strips i ketchup.


      

Jenny, Olle & Alva            Alva, Emil & Wille            Pappa & Andreas


På vägen hem hämtade vi hundarna som varit hos min kära syster....TACK än en gång för hjälpen den är guld värd.

Här hemma så hade våra kära grannar sett till Plutten och fixat posten.


Så skönt att komma hem och nästan all snö va borta och att det blåser ljumma vindar.


Nu känns det som om våren är på gång på riktigt.... :) Eller vad säger ni...???



Av Anna - 3 mars 2011 21:35

Inatt har Wille hostat ganska mycket så det har inte blivit så mycket sömn för någon av oss...


Men vi nio imorse hade vi tid på barnmottagningen för kontroll av hans "förkylningsastma" eller va det nu är han har.

Hon lyssnade på honom och tyckte inte det behövdes inhaleras något utan vi fick våra recept och tackade för oss.


Åkte och lämnade Wille på dagis och åkte till jobbet.


När jag sen kom för att hämta Wille igen i eftermiddags så sa dom att han hostat jättemycket och inte ätit mer än en fralla.

Och när jag kom in så satt han i en frökens knä och såg helt färdig ut....han andades jättesnabbt och hade det jobbigt.

Typisk förkylningsastma....


Eftersom vi har all medicin här hemma så körde vi racet utan något direkt resultat så det blev till att ringa jourcentralen vid fem.


Fick komma nästan direkt så vid halv sex va vi där och han kunde få inhalera lite + att han fick kortison.

Brukar släppa ganska fort men inte denna gången....nu krävdes det TRE inhalationer och han blev bara sakta sakta bättre.

Dom va inte alls nöjda med detta och ringde till Jönköping men där va det fullt så dit fick vi inte komma bara för att vara en natt under observation.


Nu är vi i alla fall hemma igen och sakta sakta tycker jag att hans andning blir bättre men blir den sämre igen så får vi nog ta bilen och bege oss upp till Jönköping eller ringa ambulans.


Så nu håller vi tummarna att vi kan hålla det i schack i natt och slipper en resa till storstan.


Så det blir inget jobb för mig imorgon....suck!!! Detta vabbande....



Av Anna - 1 mars 2011 21:19

I fredags bar det iväg upp till Jönköping för att få sova lite längre på lördags morgonen då det bar iväg till Göteborg och hästhoppning i Scandinavium.


Vid strax innan åtta kom syrran och hämtade mig i Taberg eftersom hon ändå skulle ner och lämna Lisa som skulle va hos mamma o pappa tills på söndagen.


Vi va ett härligt gäng på sju tjejjer som gav oss iväg för att börja dagen med shopping och sen gå på kvälls föreställningen på Scandinavium.


Många affärer blev det men inte mycket shoppat för min del...men det va ju andra som handlade destå mer... :)


Enligt tradition så blev det lite käk på Hard Rock café och deras supergoda hamburgare.

      

Här ser ni Jill & Sofia         Nina & Gunnel                 Cilla & Monica


Blev en runda in på Svenska mässan innan hoppningen började.....va en tidshoppning som va riktigt rolig att se.

Efter det så va det dressyr och det är väl inget någon av oss är så intresserad av så då blev det en runda till på mässan innan vi gav oss iväg till hotellet igen.

Där slank det ner en Cesarsallad och en cider i hotell resturangen innan kudden lockade.


Söndagens program va betydligt bättre och då blev det även lite shopping för min del.

En Pippi tröjja till Wille och en till mig + glansspray till Doris + en superbra tov och ull borttagare till hund och katt.

Har testat den och den är helt grymt bra....

    



    

Här kommer lite bilder från Scandinavium och alla dessa fina hinder.....vilka blomster arrangemang....helt otroliga.


Blev en super trevlig helg  och jag hoppas vi kan komma iväg nästa år igen...





Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards