Vad händer hos oss...!!!

Direktlänk till inlägg 11 februari 2010

Från ängel till monster....

Av Anna - 11 februari 2010 12:34

Vet inte vad som hänt min lille älskling men från att ha varit hur go och glad som helst så är han just nu grinig, tjurig vägrar äta och inte mysig alls.


Läste någonstans att dom kan börja bli lite kinkiga i maten när dom är runt 8-9 månader, så jag antar väl att det är det som spökar.


Gröt/välling/Fruktpureér funkar kanon men när det gäller riktigt mat så äter han bara någon sked sen vänder han helt demonstrativt bort huvuder och talar tydligt om att det där vill jag INTE äta.


Någon som känner igen sig?? Annars så har han varit en pärla på att äta. Mest sagt mmmm inför varje sked med mat.

Hoppas det bara är en fas som snart går över.


Tror även att tänderna är på gång och det kanske gör att maten inte smakar så bra.


Sen märker man att han vill så mycket men sen går det inte...han vill krypa men kan inte, ser saker som han inte når och blir super arg.


Så det dröjer nog inte så länge innan han kommer på hur han ska göra och förhoppningsvis blir en lite gladare pojk.


Märker även av tykänsligheten lite nu....har ju aldrig varit några problem tidigare men nu kan han börja gråta bara någon tittar på honom.


Annars så har Anna o Isabella varit här en sväng på förmiddagen...vi tog en promenad och sen lite fika.

Va så härligt att träffa lite folk tror både WIlle och jag tyckte det va lika kul.


Nehej nu så ska vi se om vi kan få i oss lite mat....håll tummarna att Wille vill käka lite idag....

Själv så ska jag äta bulgur med kött & sås....

 
 
Bettan

Bettan

11 februari 2010 20:50

Inte roligt när de matvägrar, Clara var lite skeptisk när hon fick sina tänder. Jag fick som tips att man kan ge dom maten kall istället för varm, kanske känns skönare mot det svullna tandköttet. Hoppas det snart blir bättre.

Kram

http://haradso.blogspot.com

 
Ingen bild

Jessica A

12 februari 2010 10:27

Är så hemskt att läsa om "alla problem" med Wille o Alice.... känns som om vi bara väntar på att hamna där... men vet att de är goa oxå o det är väl det man får ta vara på.
Kramis

 
Ingen bild

maggie

14 februari 2010 14:20

Så kul att läsa din blogg Anna kanon roligt att läsa om vardagen barnet och allt annat du/ni hittar på =) kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 6 mars 2012 19:47

Det är bara att inse att jag är nog ingen bloggare i alla fall...... :(   Har massor att skriva om egentligen men har ingen ork eller lust att skriva några inlägg.   Så jag tror att jag tackar för mig på obestämd framtid.....vem vet lusten oc...

Av Anna - 12 februari 2012 19:19


Igår va en riktigt skön dag....på fm så va det städning som stod på schemat. Så härligt det är med ett enplanshus i alla fall när det gäller städingen.   På em blev det en härlig promenad med hela familjen och det va sååå skönt att va ute och gå ...

Av Anna - 7 februari 2012 09:53

Ber om ursäkt över hur min nya header ser ut.....kan inte få till rätt storlek på bilden....!! Hjälp mig ni som kan!!!     Äntligen börjar jag känna mig bättre.....   Fick komma till vårdcentralen i fredags em och det blev penicilin som jag...

Av Anna - 3 februari 2012 08:11

Ja dom senaste två veckorna har mest handlat om sjukdommar....   Förra veckan va vi hemma mån - tors för Wille hade ögoninflamation....helgen tillbringade vi i Jönköping. Börjar bli dags att planera för kommande Eskilssonsträff som det är vår tur...

Av Anna - 22 januari 2012 14:48

Den här helgen skulle varit fullbokad men blev precis tvärt om....   Min kusin Jenny och hennes familj skulle kommit ner och hälsat på i går men där hemma har härjat förkylningar med hög feber och snorig näsa en hel vecka så vi bestämde att vi sk...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards